Recenze eknihy Než jsem tě poznala – Jojo Moyes

Ekniha Než jsem tě poznala - Jojo MoyesJojo Moyes, novinářka a spisovatelka z Londýna, napsala podle mého názoru velmi poutavou knihu. Kniha mě nutí přemýšlet o smyslu života a smrti, o absurdnosti některých zbytečností, které každodenně řešíme. Na pozadí romantického příběhu dvou naprosto odlišných lidí – Louisy Clarckové a Willa Traymora – se odehrává krutá realita bezmocnosti osudu. Louisa je optimistická, upovídaná dívka, která celý život žije v okruhu několika ulic malého města, Will je naopak depresivní, náladový muž, který žil adrenalinový život plný peněz a osud mu připravil pro něj tu nejkrutější ránu, upoutal ho na kolečkové křeslo. V počátku příběhu se děj sice rozvíjí pomaleji, ale upoutá určitou obyčejností a běžností příběhu, nicméně postupně se zaplétáme do složitosti rozhodnutí, které musí člověk, který miluje udělat. Je láska sobecká nebo není? Dokáže Luisa pro Willa udělat tu nejtěžší věc na světě, připravit se o lásku, ale tím udělat pro Willa to co on považuje za nejlepší? S postupujícím dějem i bez vyslovení této nejtěžší zkoušky, ji budete vnímat na každé stránce, budete prosit a doufat v zázrak. Postupně rostoucí a rozvíjející se hluboký vztah obou hrdinů je tou částí příběhu, která dodává knize na poutavosti. Milovat pro člověka samotného a ne pro jeho vnější schránku. Sice konec příběhu je podle mě trochu uspěchaný, ale i tak stále doufáte, že přání hlavního hrdiny nebude splněno. I dlouho po přečtení této knihy si kladu otázku, proč ve svém životě řeším malichernosti, nepodstatné věci a nesnažím se dělat to, co bude mě i okolí dělat šťastnými a spokojenými? A domnívám se, že tohle přesně bylo záměrem autorky.

Doporučila bych knihu všem, kteří mají rádi trochu smutné knihy, u kterých je od začátku zřejmý konec příběhu. Stejně tak všem, které něco v životě trápí, a budu doufat, že kniha jim otevře oči a pomůže.

Osobně se těším na přečtení další knihy od autorky – Poslední dopis od tvé lásky.

Ekniha Než jsem tě poznala - Jojo Moyes