Recenze All-New Kindle Paperwhite – jaký je nový model Kindle?

Řekněme si to hned teď na férovku, nový Kindle Paperwhite nepřináší převratné změny ze kterých se posadíte na zadek. Nicméně opravdoví čtenáři, které nezajímá výkon procesoru, kalkulačka, piškvorky atd. si přijdou opravdu na své. Protože čtení eknih na novém modelu All-New Kindle Paperwhite je úžasné.

Nový Kindle Paperwhite

Tak trochu jiná recenze nového Kindle Paperwhite. Píše se rok 2012 a Amazon představuje nové modely tabletů Kindle Fire a čteček Kindle, při této příležitosti představí převratnou čtečku Kindle Paperwhite, která je o krok napřed před konkurencí a udává nové trendy. Nejpřevratnější novinka, kterou Amazon uvedl byla unikátní fičura osvícení displeje. Tato nová vychytávka vylepšuje požitek ze čtení eknih, uživatel získá možnost regulovat si osvícení displeje, takže při horších světelných podmínkách si může čtenář na text posvítit aniž by musel hledat lampičku nebo zapínat světlo v místnosti. Provedení tohoto osvícení displeje je řešeno diodami na spodní části displeje a světlo je šířeno dále do speciální vrstvy pod elektronickým inkoustem. Oproti klasickým displejům u mobilních zařízení, jako jsou tablety a mobily, světlo nezáří přímo do očí čtenářů ale je šířeno speciální vrstvou, tím je čtení příjemné a přirozené.

Nicméně nová technologie má své malé mouchy, šíření světla není 100% rovnoměrné a některé čtečky Kindle Paperwhite mají na spodní části displeje jemné čmouhy, které jsou nepatrné a nemají extra negativní vliv na čtení. Kombinace nové funkce osvícení displeje, dotykového ovládání a nová technologie displeje dělá ze čtečky Kindle Paperwhite jedničku na trhu.

Nyní se píše rok 2013 a Amazon v tichosti bez velké slávy uvádí na trh nový mode Kindle Paperwhite s označením All-New Kindle Paperwhite. Možná protože nedochází k revolučním změnám a vylepšením není ani velká snow, to ale neznamená, že Amazon nový Kindle Paperwhite neposunul zase o kus dále. Tentokrát již představuje 100% dokonalé osvícení displeje, které je oproti původní verzi rovnoměrné a na displeji nejsou patrné čmouhy u osvětlujicích diod. Dochází i k vylepšení dotykového ovládání, které je o něco citlivější. Nový Kindle Paperwhite dostává i nový elektronický displej, který je postavený na technologii E-Ink Carta, díky tomu je opravdu bílá bělejší a černá černější. Zatímco u modelu Kindle Paperwhite 2012 je pozadí do šedé u Kindle Paperwhite 2013 je pozadí opravdu více bílé.

Nový model Kindle Paperwhite dostal výkonnější procesor díky čemuž je odezva čtečky o něco rychlejší, stejně tak překreslování stránek a uživatelského prostředí. Tato rychlost není nijak významná, je to pár ms. Pro srovnání jsem připravil video, kde vidíte odezvu nového Kindle Paperwhite 2013 a Kindle Paperwhite 2012.

Video porovnání nový Kindle Paperwhite 2013 a Kindle Paperwhite 2012

Na videu je patrné vylepšení osvícení displeje. Novější model nemá nepatrné čmouhy na spodní části displeje. Dále je vidět rozdíl v pozadí, kdy u novějšího modelu je pozadí bělejší.

Co přináší nového All-New Kindle Paperwhite po stránce softwaru?

• Tvorba kvízů z hledaných slov, například když hledáte informce o nějakém anglickém slově automaticky se vám přidá do tzv. slovníčku a následně můžete absolvovat kvíz z těchto slovíček v podobě kartiček. Vyskočí vám slovo a následně jeho výklad, slovo můžete vyhodit ze slovníku nebo ponechat. Takto trénujete tyto slovíčka.
  • Vylepšení přeskakování ve knize aniž byste ztratili pozici kde jste skončili číst
  • Integrace čtenářské sociální sítě Goodreads

Má smysl si koupit nový Kindle Paperwhite

Jestliže máte již Kindle Paperwhite 2012 nevidím důvod proč přecházet na novější verzi, změny nejsou tak razantní aby stálo za to kupovat novější model. Jak jsem již psal model 2012 je výborná čtečka na které je radost číst. Jestliže ale nemáte čtečku elektronických knih a uvažujete o její koupit, určitě vám doporučuji koupi Kindle Paperwhite. Jeho zpracování je precizní, přináší příjemné dotykové ovládání a především skvělý displej s osvícení. Číst na této čtečce je opravdu radost a během podzimních a zimních večerů, ale odpoledne oceníte možnost osvícení textu knihy. Na koupit Kindle Paperwhite si připrave kolem 3 300 Kč, kde za tuto cenu Paperwhite se dovíte zde. Jestliže ale máte hluboko do kapsy oželte osvícení displeje a dotykové ovládání a pořiďte si Kindle 5 za 1260 Kč, určitě i tak budete spokojeni při čtení eknih.

Kašlete na piškvorky, kalkulačky a další blbůstky, čtečky elektronických knih jsou od toho aby se na nich příjemně četly elektronické knihy a to čtečky Amazon Kindle plní výborně. A blbůstky a hraní jsou tablety a chytré mobily.

Fotogalerie nový Kindle Paperwhite 2013 a Kindle Paperwhite 2012

Bohužel na fotografiích není tolik vidět rozdíl pozadí u jednotlivých verzí Kindle Paperwhite. Nový Kindle Paperwhite je vlevo.