Recenze e-knihy Koróna – Thomas Thiemeyer

ekniha-korona-thomas-thiemeyer-cteckaNěmecký autor Thomas Thiemeyer je původní profesí geograf a geolog a v jeho tvorbě je to hodně znát. Píše dobrodružné akční thrillery, odehrávající se většinou v Africe. Výjimkou je pouze Nebra, jejíž děj autor zasadil do německého pohoří Harz.

Koróna není čistě dobrodružná kniha, najdeme tam i hodně z prvků sci-fi. Hlavní hrdinkou je Amy Walkerová, vědkyně a ochránkyně velkých goril, které jsou v Africkém národním parku Virunga v Ugandě téměř na vyhynutí. Před časem ztratila vedoucího vědecké skupiny Williama Burkeho, který se vydal na výpravu, ze které se už nevrátil. Amy tedy převzala vedení týmu a získala také nového člena, trošku záhadného Ira Raye Coxe s poněkud pochybnou minulostí. Amy chce s jeho pomocí pátrat po ztraceném kolegovi v pohoří Ruwenzori. Záchranná výprava se však musí potýkat nejen s nemilosrdnými pytláky a podivným domorodým kmenem, ale hlavně s nepřízní počasí. Zrovna v době, kdy Amy a její tým dorazí na místo, odkud Burke zmizel, dosáhne svého vrcholu sluneční aktivita. Ta má fatální vliv nejen na počasí na Zemi, ale hlavně dokáže vytvořit podivný jev, ke kterému dochází jen jednou za stovky let…

Na začátku knihy je věnování Památce Michaela Crichtona. Kdo zná dílo tohoto spisovatele, jistě po přečtení tohoto příběhu pochopí proč.

Kniha se dobře čte, děj má spád, napětí i různé zvraty a mohu ji doporučit třeba na dovolenou. Jediné, co bych jí vytkla, je nepříliš kvalitní překlad. Dialogy jsou nespisovné a mírně kostrbaté, stylistika také pokulhává.

Hodnocení: ****