Recenze e-knihy Nechte ďábla spát – John Verdon

e-kniha-nechte-dabla-spat–John-VerdonAmerický spisovatel John Verdon není u nás tak docela neznámým autorem. Už jeho první napínavý thriller Vražedná čísla měl u českých čtenářů po zásluze velký úspěch. Tato prvotina pak zahájila sérii, kterou spojuje postava hlavního hrdiny – bývalého policejního detektiva Dava Gurneyho. V pořadí třetí knížka této série Nechte ďábla spát je podle mého názoru zatím nejlepší.

Příběh začíná neutěšenou situací hlavního hrdiny, který se zotavuje po zraněních utržených při řešení posledního kriminálního případu. Davy je introvert zahleděný do sebe, který jen těžko dává najevo, co cítí, neumí přijímat od druhých pomoc, chválu, lásku a vůbec jakékoliv emocionální projevy. Neustále hloubá nad svým životem a zkoumá svoje tělo, které ho najednou jaksi zrazuje. Protože je však zároveň citlivý a inteligentní člověk, uvědomuje si, že cesta, kterou kráčí, není správná a ubližuje nejen jemu, ale i lidem, kteří ho milují. Je to hrdina, se kterým sice sympatizujeme, ale občas máme chuť ho popadnout a pořádně s ním zatřást.

Z této cesty do pekel Dava trošku paradoxně odvede řešení dalšího případu. Obrátí se na něj přítelkyně, jejíž dcera Kim pracuje na přípravě televizního pořadu na pokračování s názvem Sirotci vraždy. Má to být syrová reality show o osudech lidí, kterým před deseti lety sériový vrah s pseudonymem Dobrý pastýř zavraždil blízkého příbuzného. Z jednoduchého zadání se však vyklube něco mnohem složitějšího, děsivějšího a nebezpečnějšího. Zdá se, že Dobrý pastýř se cítí ohrožen a začíná se bránit. Zprvu vyhrožuje a varuje, pak znovu vraždí. A v ohrožení se ocitají i všichni Davyho blízcí.

Na této knize čtenář ocení nejen velice napínavý a gradující příběh s nečekaným rozuzlením, ale také autorovy zajímavé myšlenky a postřehy.

Ukázka:

„Čtveřice hráčů golfu v tradičních kostkovaných kalhotách a svetrech do véčka právě vystupovala z nepřirozeně velkého terénního automobilu, který mu ze všeho nejvíce připomínal jakýsi nadměrně velký kuchyňský spotřebič. Normálně by si myslel, že pohled na někoho, kdo cítí potřebu jezdit po světě v gigantickém toustovači za pětasedmdesát tisíc dolarů, vyvolá na jeho tváři úsměv. Nyní ho ale tenhle výjev zasáhl coby další doklad degenerujícího světa. Světa, v němž se nenasytní pitomci neustále snaží nahrabat co možná největší hromadu krámů.“

Hodnocení *****